مقابله با بیماری غربت و دلتنگی در جاده ها

یک راننده حرفه ای کامیون ممکن است زمان قابل توجهی را خارج از خانه بگذراند. آنها از وقایع خانوادگی ، نقاط عطف در زندگی کودکان و گذراندن وقت با دوستانشان غافل می شوند. پس از مدتی رانندگی ، می تواند بخشی از واقعیت روزمره راننده شود. دلتنگی در جاده ها می تواند یک مسئله دشوار باشد. اگر این موردی است که با آن سر و کار دارید ، در اینجا 4 نکته مفید برای مقابله با دلتنگی در جاده ها آورده شده است.

مقابله با بیماری غربت و دلتنگی در جاده ها

یک راننده حرفه ای کامیون ممکن است زمان قابل توجهی را خارج از خانه بگذراند. آنها از وقایع خانوادگی ، نقاط عطف در زندگی کودکان و گذراندن وقت با دوستانشان غافل می شوند. پس از مدتی رانندگی ، می تواند بخشی از واقعیت روزمره راننده شود. اما برای یک راننده جدید ، یا راننده ای که چند روز یا چند هفته در جاده است ، دلتنگی در جاده ها می تواند یک مسئله دشوار باشد. اگر این موردی است که با آن سر و کار دارید ، در اینجا 4 نکته مفید برای مقابله با دلتنگی در جاده ها آورده شده است.

1. علائم دلتنگی را در هنگام شروع بشناسید
احساس اضطراب یا غم و اندوه می توانند بدون هشدار به شما ضربه بزند. هنگامی که وسایل خود را جمع کرده اید و یک هفته دیگر از خانواده دور شده اید ، ناراحت هستید. یکی از بهترین راههای مقابله با دلتنگی ، شناخت و تأیید آن به محض شروع است. دلتنگ شدن در خانه و خانواده امری طبیعی است. برای بسیاری از رانندگان این یک حرفه است. بنابراین مهم است که بدانیم همه گاهی اوقات چنین احساسی دارند و تلاش برای کنار زدن احساسات و کنار آمدن با آنها کمکی نمی کند.

2. با یک سرگرمی جدید مشغول باشید
وقتی رانندگی نمی کنید راه هایی برای مشغول نگه داشتن خود پیدا کنید. انتخاب یک سرگرمی جدید راهی عالی برای مشغول نگه داشتن ذهن شماست. یادگیری چگونگی انجام کار جدید می تواند به تقویت وضعیت روانی شما و از بین بردن احساس اضطراب کمک کند. عکاسی ، شروع یک مجموعه جالب و یا حتی برداشتن ساز از سرگرمی های خوب کامیون داران است. مشغول بودن ذهن خود در هنگام دور بودن از خانه می تواند کمک بزرگی به سلامت روان شما می باشد.

3. خانواده خود را با خود ببرید
خانه خود را دور از خانه قرار دهید ، احساس کنید که مانند خانه خود هستید. خانواده را با خود در جاده بیاورید! چند عکس مورد علاقه را در کابین کامیون خود نگه دارید. در طول مسیر از خانواده خود در ایستگاه های دیدنی واتس آپ کنید. یا از آنها بخواهید از اجتماعات خاص خانوادگی یا نقاط عطف مدرسه ای که از دست می دهید با شما تماس بگیرند. برنامه هایی را برای تماس و چک کردن هر شب در صورت امکان تنظیم کنید. بعضی اوقات حضور در کنار خانواده در کنار شما می تواند برای از بین بردن برخی از احساسات غربت در زمان غیبت کافی باشد. علاوه بر این ، برخی از شرکت های حمل و نقل بار نیز به شما اجازه می دهند با همسرتان سفر کنید. اگر این مسئله برای شما مهم است ، حتماً هنگام انجام مراحل مصاحبه ، این سوال را بپرسید.

4. در سفر ورزش کنید
ورزش در زمان های فراغت و همراه داشتن حیوانات خانگی نیز هم به کاهش حس غربت کمک فرآوانی می کند،یادآوری دائمی از خانه هنگام رانندگی میتواند به این موضوع خیلی کمک کند،همچنین با داشتن مسائل مشترک مثل موسیقی و ورزش و...، یک فرصت مناسب برای تعامل با رانندگان دیگر دارید.


همانطور که در بالا ذکر شد ، همه گاهی غمگین می شوند و احساس تنهایی می کنند. با هر تغییری در خلق و خوی کلی شما ، صادقانه و صادق بودن در مورد احساسات هوشمندانه است. اگر متوجه شدید که احساس غربت در شما در حال تبدیل شدن به موضوعی گسترده تر است ، حتماً دست دراز کرده و به کسی بگویید. کمی دلتنگی در مقابل افسردگی را می توان با گفتگوی صادقانه با پزشک برطرف کرد.