ایجاد راه های جدید با فناوری در بخش تدارکات

بخش لجستیک همیشه یکی از متداول ترین بخش ها ست که نفوذ فناوری در آن به کندی انجام میگیرد ، اما جدیدترین فناوری هایی نوظهور مانند IOT ، Big Data و Data Analytics این بخش را در مسیری قرار داده است که به سرعت تاثیر گذار نیست اما نسل جدیدی از پارادایم های جدید را در این بخش ایجاد می کند. و متخصصان ماهر این صنعت آماده اند تا این دوره جدید از مدلهای تدارکاتی مبتنی بر فناوری را آغاز کنند.

ایجاد راه های جدید با فناوری در بخش تدارکات

بخش لجستیک همیشه یکی از متداول ترین بخش ها ست که نفوذ فناوری در آن به کندی انجام میگیرد ، اما جدیدترین فناوری هایی نوظهور  مانند IOT ، Big Data و Data Analytics این بخش را در مسیری قرار داده است که به سرعت تاثیر گذار نیست اما نسل جدیدی از پارادایم های جدید را در این بخش ایجاد می کند. و متخصصان ماهر این صنعت آماده اند تا این دوره جدید از مدلهای تدارکاتی مبتنی بر فناوری را آغاز کنند.
سوئیچ با استفاده از فناوری هایی مانند IOT (اینترنت اشیا) که حسگرها و محرک ها را می توان در کامیون های در حال حرکت تعبیه کرد ، شروع به کار کرد و آن را به دستگاه قابل ردیابی تبدیل کرد که همیشه از طریق شبکه های بی سیم و وایرلس با استفاده از پروتکل اینترنت موجود در اینترنت متصل می شود. و نتیجه آن کلاً سطح جدیدی از بهینه سازی هزینه ها ، کارایی و کنترل عملیاتی بود. با لجستیک اینترنت اشیا ، رهگیری و ردیابی کالاها سریعتر ، دقیق تر ، پیش بینی شده و ایمن تر می شوند. در حالی که تجزیه و تحلیل از یک ناوگان متصل می تواند خرابی منابع را پیش بینی کرده و به طور خودکار برنامه نگهداری را تعیین کند. امروزه کامیون ها در حال تبدیل شدن به یک شی متحرک در اینترنت اشیا هستند. یک ارتباط دو طرفه بین راننده و اعزام کننده وجود دارد که هزینه را کاهش می دهد و دید بیشتری را به شرکت های حمل و نقل حمل می دهند.
داده های ورودی  ایجاد شده توسط کاربر از طریق تلفن های هوشمند و تبلت ها می تواند به کامیون داران کمک کند تا مسیرهای جایگزین اطراف ساختمان یا مناطق پر ازدحام را پیدا کنند. با اتصال هرلینک به سیستم ابری ، سطح بی سابقه ای از دید زنجیره تامین وجود خواهد داشت. بنگاه ها از این فناوری برای بهینه سازی سوخت ، برنامه ریزی عملیاتی و تخصیص بر اساس داده های وضعیت مکانی و مکانی ، مدیریت و کنترل مسیر پویا استفاده کرده اند.

به همین ترتیب فناوری دیگری که به شدت مرتبط وموثر شده است ، Big Data & Data Analytics است. ترتیب کل تراکنش ها و پردازش ها ، از مشتری در حال ثبت سفارش ، تا تخصیص وسیله نقلیه و سپس اجرای مرحله حمل و نقل ، حجم عظیمی از داده را تولید می کند. و این داده ها ، وقتی با الگوریتم های ساخته شده به بعضی ها داده  اعمال می شود ، الگوها و بینش های شگفت انگیزی را نشان می دهد.

این بینش ها نه تنها به دستیابی بهینه سازی بیشتر هزینه ، استفاده از دارایی و افزایش کارایی کمک می کند بلکه برای برخی از مدلهای آینده نگر منحصر به فرد فکر می کند. Big Data و تجزیه و تحلیل های پیش بینی شده نقش بسیار بیشتری در صرفه جویی در هزینه ها و بهینه سازی عملیات دارند. به عنوان مثال ، استفاده فعال از تجزیه و تحلیل پیش بینی (Big Data) ممکن است به شرکت های حمل و نقل کمک کند تا محصولات خود را در زمان فصل فروش به موقع تحویل دهند.

داده ها را می توان از چند رسانه تولید کرد. این می تواند از طریق ردیاب های GPS ، سنسورهای RF ، دستگاه های تلفن همراه باشد و جمع آوری این داده ها و ذخیره آنها بسیار مهم است. داده های پتابایتی قرار است روزانه پردازش شوند ، بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه داده ها به درستی خرد می شوند تا بینش مفیدی تولید شود که می تواند به شرکت ها در انجام اقدامات مورد نیاز کمک کند. اینجاست که فناوری هوشمند نمایان می شود. این فناوری پیشرفته ، فعالان صنعت را قادر ساخته است تا محصولی ارائه دهند که بتواند به ما کمک کند تا تمام تدارکات مختلف از کیلومتر اول ، مسیر حمل و نقل یا کیلومتر آخر را برآورده کنیم.
صنعت تدارکات کار ایجاد  بستر و فناوری مورد نیاز برای ساخت این آینده را آغاز کرده است. ایجاد یک پلت فرم مدولار که در آن ماژول های مختلف مانند قطعات لگو عمل می کنند ، می تواند بیشتر ترکیب شود و مدل های جدید کسب و کار و جریان های درآمد در بخش تدارکات را ایجاد کند. بیایید نگاهی به برخی از این امکانات بیندازیم.

در کسب و کار می توانید از ناوگان بازار استفاده کنید یا ناوگان خودتان را داشته باشید. اما یک پلت فرم  Tech که هر دو مدل را ترکیب می کند ، پیشنهادی منحصر به فرد برای به حداکثر رساندن فرصت های کلی و به حداقل رساندن چالش ها را ارائه می دهد. این می تواند ماتریس های مختلف را به زیبایی در هر دو مدل در مقایسه با یکدیگر مقایسه کند و راه حلی را پیشنهاد دهد که حداکثر ارزش را به طور همزمان برای مشتری و ارائه دهنده ایجاد کند.

یک مدل SaaS با مزایا - ماژول های مختلف پلت فرم Tech ایجاد پیشنهادات SaaS برای بخش های مختلف در تدارکات را آسان می کند ، اما دارای یک حلقه مشترک است که می تواند برای هدایت تقاضاهای ایجاد شده در یک نقطه برای مطابقت با عرضه ایجاد شده در برخی موارد استفاده شود ، به عنوان مثال این پلت فرم می تواند از یک طرف به حمل و نقل های کوچک و متوسط سرویس دهد و همچنین نیازهای خدمات مدیریت شده شرکت های دیگر را نیز تأمین کند. و سپس می تواند سازگاری مورد نیاز را انجام دهد ، که دستیابی به آن در مدلهای فعلی که دو راه حل به صورت جداگانه کار می کنند ، آسان نیست
ایجاد مزایای خرید منحصر به فرد - همانطور که در بالا ذکر شد ، این پلت فرم بخش های مختلفی را گرد هم آورده و در این فرآیند یک پایگاه کاربر عظیم ایجاد می کند که مخاطبان صنایع مختلف دیگر هستند. این مزایای خرید منحصر به فردی را به کاربران این صنعت نیز می بخشد. به عنوان مثال یک حمل و نقل کوچک می تواند از برنامه ای برای خرید لوازم جانبی و لوازم یدکی وسیله نقلیه خود با استفاده از هزینه کم استفاده کند و هزینه های عملیاتی و تعمیر و نگهداری او را کاهش دهد.

تیم های فنی شرکت ها و شرکت های نوپا در حال توسعه ویژگی های جالب تری از این دست هستند و آینده این بخش امیدوار کننده به نظر می رسد.
این لیست در اینجا تمام نمی شود ، زیرا اینها تنها برخی از احتمالاتی است که با شروع استفاده از  فناوری با تمام پتانسیل خود در بخش تدارکات بوجود می آیند.