نفوذ تکنولوژی دیجیتال در صنعت حمل ونقل

گزارش اخیر بیمه بین المللی حمل و نقل کالا TT Club و شرکت مشاور مدیریت جهانی McKinsey گفته است که اختراع مجدد و دخالت دیجیتال تأثیر اساسی در صنعت حمل و نقل کانتینر طی 25 سال آینده خواهد داشت

نفوذ تکنولوژی دیجیتال در صنعت حمل ونقل

شاید کانتینر حمل و نقل ، کاندیدایی بعید برای تأثیرگذارترین اختراع قرن بیستم به نظر برسد ، اما مسلماً تأثیر آن بیشتر از هواپیما یا میکروچیپ بوده است. همچنین گفته می شود تولید کانتینر آخرین استاندارد در صنعت حمل و نقل جهانی است که اقتصاد جهان را به طرز چشمگیری تغییر شکل می دهد. و حدود 60 سال پیش اتفاق افتاده است که در این مقاله به تفضیل به آن پرداخته شد در واقع ، حمل و نقل کانتینر جهان را کوچکتر و اقتصاد جهان را بزرگتر کرد.
اما تغییر در صنایع مختلف در سراسر جهان سریع و سریع است و صنعت حمل و نقل نیز از این قاعده مستثنی نیست. جالب توجه است ، گزارش اخیر بیمه بین المللی حمل و نقل کالا TT Club و شرکت مشاور مدیریت جهانی McKinsey گفته است که اختراع مجدد و دخالت دیجیتال تأثیر اساسی در صنعت حمل و نقل کانتینر طی 25 سال آینده خواهد داشت و زمینه ورود تازه واردان مانند آمازون و علی بابا را فراهم می کند. این باید دلیل کافی برای غول های صنعت حمل و نقل سنتی باشد تا اقدامات خود را انجام دهند و برنامه های خود را برای ادامه رقابت در میان تکنولوژی های جدید ادامه دهند.
گزارش ،  Brave new world - حمل و نقل کانتینر در سال 2043 ، در مورد پنج نکته گسترده صحبت می کند:
1-مشخصات فیزیکی صنعت بعید است تغییر کند ، زیرا کانتینر و کشتی هایی که آنها را حمل می کنند در 25 سال آینده همچنان وجود خواهند داشت.
2-با همگرایی درآمد بین آسیای شرقی و اقتصادهای پیشرفته ، و "ظهور" اقتصادهای نوظهور در آسیای جنوبی و آفریقا ، جریان تجارت متعادل تر خواهد شد.
3-اتوماسیون به طور گسترده در سراسر زنجیره هزینه ها ، به ویژه در کنار زمین در بنادر ، ترمینال ها ، راه آهن و حمل و نقل اتخاذ خواهد شد ، تا بازده قابل توجهی را باز کند.
4-دیجیتال ، داده ها و تجزیه و تحلیل ها باعث تغییر اساسی در منابع تولید هزینه می شوند و مشتریان انتظار سطح بالایی از قابلیت اطمینان ، شفافیت و کاربرپسندی را دارند.
5-رهبران صنعت در سال 2043 بسیار متفاوت به نظر می رسند. برخی ادغام خواهند شد ، دیگران ممکن است مدل تجاری خود را تغییر دهند. برخی از آنها "بومی" خواهند بود ، یا شرکت های استارت آپی  تجارت الکترونیکی خواهند بود که زنجیره تامین  حمل و نقل کانتینرهای ها را بهبود می بخشند
این واقعیت کاملاً ثابت شده ای است که حمل و نقل با بیش از 90 درصد کالاهای مصرفی در مرکز تجارت بین المللی قرار دارد و بسیاری از مواد اولیه یا در کانتینرها یا در کشتی های فله حمل می شوند. صنعت حمل و نقل با ظهور تحول آفرین دوران دیجیتال همراه با داده ها ، تجزیه و تحلیل ها و اتوماسیون روبرو است. و هیچ آینده ای در پیش نیست. در عوض طیفی از آینده وجود دارد که دیجیتال اساساً اقتصاد صنعت را تغییر می دهد. با این حال ، رسیدن به آنجا نیاز به بینایی و پیگیری بی امان دارد