چگونه استرس رانندگان کامیون را به راحتی کاهش دهیم

هرکسی در زندگی خود استرس دارد. اما برای یک راننده کامیون ، وقتی استرس زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد ، واقعاً می تواند خطرناک باشد. اگر راننده ای استرس داشته باشد و بر تفکر یا تصمیم گیری وی تأثیر بگذارد ، مسئله ای است که بلافاصله باید به آن توجه شود.

چگونه استرس رانندگان کامیون را به راحتی کاهش دهیم

استرس، هرکسی در زندگی خود استرس دارد. اما برای یک راننده کامیون ، وقتی استرس زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد ، واقعاً می تواند خطرناک باشد. اگر راننده ای استرس داشته باشد و بر تفکر یا تصمیم گیری وی تأثیر بگذارد ، مسئله ای است که بلافاصله باید به آن توجه شود. از آنجا که کامیون داران در حالی که سعی در تمرکز و رانندگی ایمن دارند در تمام طول روز با حواس پرتی بمباران می شوند ، یافتن راه هایی برای کاهش استرس اضافی از زندگی آنها دشوار است. اما ما چند نکته اساسی پیدا کرده ایم که می تواند کمک کند. در اینجا چند روش برای کاهش راحت فشار راننده کامیون در کار وجود دارد.

 

کمی بخوابید
بهترین راه برای کاهش سطح استرس ، فعال بودن در خواب کافی است. بدون مقدار مناسب خواب ، بدن شما تلاش می کند تا عملکرد خوبی داشته باشد. یکی از اولین چیزهایی که تحت تأثیر قرار می گیرد ، تفکر شماست. تصمیم گیری سخت تر است و ممکن است مدت توجه شما کوتاه شود. تمام این موارد منجر به استرس اضافی در طول روز خواهد شد.
یک توصیه عالی برای هر کامیون راننده: حتماً برای حفظ سلامت ذهن ساعتهای لازم را برای بستن چشم و گرفتن استرس در طول روز دریافت کنید.
با رعایت برنامه های معمول قبل از خواب بهترین خواب را داشته باشید. وقتی زمان خواب است ، نورها و حواس پرتی ها را کاهش دهید. قبل از اینکه شب بخوابید وسایل الکترونیکی خود را کنار بگذارید. به طوری که وقتی سرتان به بالش برخورد کرد ، تنها کاری که باید بکنید این است که چشم هایتان را ببندید و بخوابید.

 

برای کاهش استرس راننده کامیون بخورید
استرس خوردن یک چیز واقعی است. اما در مورد غذا خوردن برای کاهش استرس چطور؟ غذاهای زیادی وجود دارد که به عنوان کاهش استرس شناخته شده اند. غذاهای مملو از ویتامین ها و مواد معدنی به عنوان سوخت رسانی به بدن و بهبود روحیه شناخته شده اند. در مقابل این ، غذاهای فاقد هرگونه ارزش غذایی واقعی می توانند نتیجه معکوس داشته باشند.
خوردن شکر یا مقادیر بالای کافئین ممکن است به شما یک انفجار کوتاه منجر شود ، اما بعدا شما را بکشد. مطمئناً استرس اضافی ایجاد می کند و روز شما را حتی بدتر می کند.
از غذاهایی که تأثیرات کوتاه مدت دارند خودداری کنید و با غذاهایی که به شما کمک می کنند تا مدت طولانی سالم بمانید ، خود را حفظ کنید. حفظ تعادل مناسب غذاهایی که طعم خوبی دارند و برای شما مفید هستند ، راهی عالی برای استرس در جاده ها است.
ذهن خود را با یک داستان پاک کنید
تمرکز در جاده و ترافیک در تمام طول روز می تواند بر اعصاب شما صدمه بزند. بسیاری از رانندگان دوست دارند در طول روز پادکست یا داستان گوش دهند تا به شما در گذر زمان کمک کنند. بعضی از رانندگان ترجیح می دهند پس از اتمام روز کاری گوش دهند.
بعد از یک روز طولانی در جاده ، بسیاری از کامیونداران گوش دادن به کتاب های صوتی را راهی فوق العاده برای آرامش  می دانند.

هنگامی که برای شب پارک شده اید ، راحت باشید ، چشمان خود را ببندید و Play را فشار دهید. خودتان را به داستانی در مورد تاریخ ، داستان های علمی ، درام های جنایی یا چیزهای سبک و شاد منتقل کنید. برای پخش کتاب های صوتی می توانید به تعداد دلخواه برنامه برای گوشی یاتبلت خود پیدا کنید.

 

مشاوره از یک کامیون راننده
ما از رانندگان خود خواستیم که به ما اطلاع دهند چه چیزی به آنها کمک می کند تا استرس را کاهش دهند.
به چندین مورد مختلف اشاره شد  که به آنها کمک می کنند:
فواصل بعدی را افزایش دهید
4 تا 5 کیلومتر  در ساعت کمتر از میزان ترافیک در زمان بارگیری 
صدای خارج (رادیو ، تماس تلفنی و غیره ...) را خاموش کنید
به یاد داشته باشید که شما کنترل دارید و شما در مورد ایمنی خود صحبت نهایی را می کنید
استراحت کن ! بیشتر از  3 ساعت از 10 ساعت وقت استراحت را تماشای تلویزیون یا بازی اختصاص ندهید. یک وعده غذایی خوب بخورید ، دوش بگیرید.
به چیزهایی که دوست دارید (خانواده ، مکان ها ، حیوانات خانگی و غیره) فکر کنید. سپس خود را به تصویر بکشید که با خیال راحت به سمت آنها می روید

 

نزدیک نگه داشتن خانواده و دوستان در ذهن شما نیز می تواند به شما کمک کند. همیشه خوب است بدانید که هر چقدر روزتان سخت باشد ، همیشه راهی برای بهتر کردن روز بعد وجود دارد.