علائم و نشان های پشت کانتینر

هر کسی که با کانتینر های حمل و نقل کار می کند از مارک های کانتینر استفاده می کند. همه علامت گذاری ها معنی دارند و درک آن برای جابجایی کانتینرها بسیار مهم است ، چه یک وسیله حمل و نقل ، صادر کننده ، وارد کننده ، انبار کانتینر یا یک انبار باشید ، و یا اینکه یک کانتینر ثابت است یا در حال حرکت است.

علائم و نشان های پشت کانتینر

هر کسی که با کانتینر های حمل و نقل کار می کند از مارک های کانتینر استفاده می کند. همه علامت گذاری ها معنی دارند و درک آن برای جابجایی کانتینرها بسیار مهم است ، چه یک وسیله حمل و نقل ، صادر کننده ، وارد کننده ، انبار کانتینر یا یک انبار باشید ، و یا اینکه یک کانتینر ثابت است یا در حال حرکت است.

1) نام مالک کانتینر یا اجاره دهنده - این مالک یا اجاره دهنده کانتینر را مشخص می کند ، به عنوان مثال خط حمل و نقل Maersk Line یا شرکت لیزینگ Triton International.


2) شماره کانتینر- شناسه اصلی کانتینر.  از 4 حرف و 7 عدد تشکیل شده است. این عدد مخصوص یک کانتینر است و هرگز کپی نمی شود و بین هیچ کانتینری مشترک نیست
    - سه حرف اول: کد مالک (به عنوان مثال MAEU برای Maersk Line) *
     - حرف چهارم: شناسه رده. U ، J یا Z:
        o U برای همه کانتینرهای حمل بار
        o J برای تجهیزات مربوط به کانتینر حمل بار قابل جدا شدن
        o Z برای تریلرها و شاسی ها.
      - 6 رقم اول: شماره سریال
      - رقم هفتم: رقم کنترلی که در ذیل توضیح داده میشود

 

3) بررسی رقم - آخرین رقم شماره کانتینر است که در بالا ذکر شده است. از این عدد برای شناسایی اینکه توالی شماره ظرف معتبر است یا خیر استفاده می شود.
 

4) کد ISO - سازمان استاندارد بین المللی تحت کد IS06346 به هر نوع ظرف یک کد ISO منحصر به فرد می دهد تا از شناسایی هرگونه ابهام در تعیین اندازه و نوع ظرف جلوگیری کند.
 

5) حداکثر GW - حداکثر وزن ناخالص نشان دهنده حداکثر وزنی است که کانتینر می تواند تحمل کند. وزن ناخالص شامل وزن خالص و وزن کانتینر است.
 

6) TARE - این همان وزن خالص است که به اندازه وزن یک کانتینر خالی است. این وزن مهمی است که باید توسط همه اپراتورها و برنامه ریزان کشتی در نظر گرفته شود زیرا هنگام انجام برنامه ریزی چیدمان کانتینر ، این وزن باید لحاظ شود.
 

7) حداکثر CW یا حداکثر بار حمل - حداکثر وزن باری که می توان در کانتینر بسته بندی کرد. این وزنی است که در بارنامه نشان داده شده است و وزن خالص کانتینر را شامل نمی شود.
حمل و نقل باید توجه ویژه ای داشته باشد تا هنگام محاسبه وزن محموله ، از این وزن فراتر نرود.

 

8) CU.CAP یا Cube - حداکثر حجم در ظرفیت مکعب ظرف.
 

9) CSC ، ACEP و سایر گواهینامه ها - مطابق با کنوانسیون بین المللی کانتینرهای ایمن سال 1972 ، هر کانتینر قانونی و موجود دارای یک صفحه تأیید ایمنی معتبر به نام (CSC (Container Safety Convention است.

 

10) برچسب طبقه بندی جامعه برای آزمایش نوع - این برچسب جامعه طبقه بندی را نشان می دهد که این کانتینر را از نظر قدرت ، استحکام بار و قابلیت دریایی آزمایش و گواهی کرده است.